Kuku na Muniu, czyli przeprosiny śmierci, to spektakl muzyczny Sceny Inicjatyw Aktorskich w Teatrze Dramatycznym w Gnieźnie w 2005 roku. Jest to tragifarsa, powstała na motywach wierszy Macieja Rembarza, do których skomponowałem muzykę.

Spektakl składa się z 14 piosenek, których muzyka podkreśla charakter wierszy – gdy poeta stylizuje, poszukując inspiracji w różnych epokach ja odnajduję odpowiedni muzyczny idiom w przeszłości, bądź piszę „pod prąd” – wbrew narzuconej tekstem konwencji, prowokując odbiorcę do nieschematycznego spojrzenia na temat śmierci.

Kuku na Muniu to przejmująca opowieść sceniczna, w której nie wiadomo, co jest na serio, a co jest ironią. Do odbiorcy należy wybór, taki był nasz - twórców tego spektaklu zamysł.



  Download

Kuku na muniu - motyw tytułowy

  Download

Kołysanka


Poczucie faktury chóralnej jest wynikiem moich doświadczeń, których początek przypada na moje dzieciństwo. Będąc uczniem Poznańskiej Szkoły Chóralnej szybko zetknąłem się z wielogłosową fakturą wokalną. Śpiewanie w chórze pozwoliło mi dobrze poznać specyfikę tego aparatu wykonawczego i dało mi łatwość w późniejszym pisaniu na chór.

Przechodząc przez kolejne etapy edukacji artystycznej, jakimi była klasa organów w średniej szkole muzycznej oraz Wydział Teorii Muzyki w Akademii Muzycznej w Poznaniu, zdobyłem wiedzę i doświadczenie w zakresie aranżacji i kompozycji.

Chóralistyka do dziś jest moją przygodą artystyczną i działań kompozytorskich, w których wypracowałem własny, oryginalny styl.

Aranżowałem min. dla:
Affabre Concinui,
Chóru Kameralnego Collegium Cantorum (w którym również przez wiele lat śpiewałem),
Chóru Kameralnego Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu.



Download

Przybieżeli do Betlejem pasterze - Chór Affabre Concinui

Download

Pójdźmy wszyscy do stajenki - Chór Affabre Concinui



Download

Mizerna cicha - Chór Affabre Concinui

Download

White Christmas - Chór Affabre Concinui

Gra w Big Bandzie jest pociągająca ze względu na brzmienie i time - wymaga olbrzymiej dyscypliny. To zawsze dobra szkoła, nie tylko dla adeptów. Do Big Bandu trefiłem dość późno - w 1990 roku - już jako dojrzały pianista jazzowy. Pracowałem z amerykańskimi muzykami na statku opływającym Karaiby...
No i tak to się zaczęło.

Teraz
- jestem pianistą w Big Bandzie prowadzonym przez Stanisława Gruszkę BIG STAN BAND. W 2010 zdobyliśmy I Nagrodę na Festiwalu Big Bandów w Nowym Tomyślu
- w 2011 na tymże festiwalu z Big Bandem Sharp Eleven uzyskaliśmy wyróżnienie, wykonując min. moją aranżację Preludium As Dur op. 24 nr 17 F.Chopina

Zespół powstał w 2000 roku na bazie fascynacji muzyką latynoską, a w szczególności z Karaibów. Combo Latino tworzy instrumentalną replikę grup salsowych i merengue z Kuby i Puerto Rico. Piękno rytmów, oryginalne instrumentarium perkusyjne (conga, bongosy, maracasy, timbalesy itd.) i taneczny charakter tej muzyki stanowi o niepowtarzalności Combo Latino na rynku polskim.
 
Muzycy – członkowie zespołu czerpią inspirację z tradycji afrokubańskiej poznanej podczas licznych tournee artystycznych po Ameryce Środkowej. Ambicją zespołu jest sięganie do korzeni folkloru, rezygnując z jego komercyjnych interpretacji.

Zespół koncertuje na scenach jazzowych i rozrywkowych, ponadto włącza się w projekty działań integracyjnych dla firm.

Ambicją zespołu jest sięganie do korzeni folkloru, co nie wyklucza twórczego wykorzystania tematów muzycznych z innych obszarów. Przykładem takich poszukiwań są aranżacje polskich przebojów z charakterystycznym kubańskim groovem, co tworzy ciekawą i humorystyczną symbiozę.

Założycielem, aranżerem i leaderem zespołu jest pianista Jarosław Kostka.



Download

Oye como va

Download

Tequila





Download

Muzyka chrzescijańska

Download

Muzyka chrzescijańska

Download

Muzyka chrzescijańska



Zapraszam na stronę www.wielbienie.pl

W listopadzie odbędą się kolejne Zaduszki Jazzowe w Kościele O.O.Dominikanów w Poznaniu. W tym roku również zagram w intencji nieżyjących wielkich muzyków jazzowych...

Biorę udział w projektach muzyków nurtu chrześcijańskiego - Poldkiem Twardowskim, Kingą Kielich, Julią Kopalą.