JAREK KOSTKA
PIANISTA JAZZOWY, ARANŻER, ORGANISTA, KOMPOZYTOR
JAREK KOSTKA
PIANISTA JAZZOWY, ARANŻER, ORGANISTA, KOMPOZYTOR
JAREK KOSTKA
PIANISTA JAZZOWY, ARANŻER, ORGANISTA, KOMPOZYTOR
SEKWENCJE
Nowy pomysł muzyczny trzech muzyków z Poznania jest kolejnym ich działaniem na pograniczu różnych stylistyk. Jest to balans pomiędzy Sacrum i Profanum – improwizacja jazzowa w oparciu o tematy zaczerpnięte z liturgii Kościoła Rzymsko-Katolickiego.
Materiałem wiodącym w przedsięwzięciu artystów są Sekwencje – według niektórych muzykologów – pierwsze w całości autorskie śpiewy Kościoła na zachodzie Europy.
W dużym uogólnieniu można powiedzieć, że cechą wspólną wszystkich sekwencji jest ich rytmiczność, którą narzuca tekst – religijny acz nie biblijny. Rytmiczność i ludowość sekwencji utorowała drogę i popularność późniejszym pieśniom kościelnym. Powtarzalność „ludowych rymowanek“, jak niekiedy nazywali je złośliwie niektórzy przeciwnicy rozwoju sekwencji (głównie w Rzymie), powoduje pewnego rodzaju trans. Jest to rodzaj kontemplacji religijnej i duchowej, którego motorem obok tekstu jest persewerująca muzyka. Forma muzyczna dla nas współczesnych prosta, ale przez tę prostotę inspirująca – zwłaszcza jazzowych improwizatorów.
SEKWENCJE
Nowy pomysł muzyczny trzech muzyków z Poznania jest kolejnym ich działaniem na pograniczu różnych stylistyk. Jest to balans pomiędzy Sacrum i Profanum – improwizacja jazzowa w oparciu o tematy zaczerpnięte z liturgii Kościoła Rzymsko-Katolickiego.
Materiałem wiodącym w przedsięwzięciu artystów są Sekwencje – według niektórych muzykologów – pierwsze w całości autorskie śpiewy Kościoła na zachodzie Europy.
W dużym uogólnieniu można powiedzieć, że cechą wspólną wszystkich sekwencji jest ich rytmiczność, którą narzuca tekst – religijny acz nie biblijny. Rytmiczność i ludowość sekwencji utorowała drogę i popularność późniejszym pieśniom kościelnym. Powtarzalność „ludowych rymowanek“, jak niekiedy nazywali je złośliwie niektórzy przeciwnicy rozwoju sekwencji (głównie w Rzymie), powoduje pewnego rodzaju trans. Jest to rodzaj kontemplacji religijnej i duchowej, którego motorem obok tekstu jest persewerująca muzyka. Forma muzyczna dla nas współczesnych prosta, ale przez tę prostotę inspirująca – zwłaszcza jazzowych improwizatorów.
ORGANISTA KONCERTUJĄCY
ORGANY to dla mnie król instrumentów!
Będąc czynnym organistą, współpracuję ze śpiewakami, chórami i instrumentalistami dając koncerty i tworząc oprawę artystyczną uroczystości religijnych.
Zobacz też:
J.S.Bach – Aria z 2 suity orkiestrowej D-dur BWV 1068
arr. na sax i organy – Jarosław Kostka
Jarosław Kostka – organy, Jan Adamczewski – saksofon
Remo Giazotto / Tomaso Albinioni – adagio g-moll
arr. na sax i organy – Jarosław Kostka
Jarosław Kostka – organy, Jan Adamczewski – saksofon
J.S.Bach – Chorał „Jesu bleibet meine Freude” z kantaty BWV 147
arr. na sax i organy – Jarosław Kostka
Jarosław Kostka – organy, Jan Adamczewski – saksofon
Ennio Morricone – La Califa
Jarosław Kostka – organy, Jan Adamczewski – saksofon
Franz Schubert – Ave Maria
Jarosław Kostka – organy, Jan Adamczewski – saksofon
Agnus Dei Wolfgang Amadeus Mozart
Jarosław Kostka – organy, Jan Adamczewski – saksofon, Maria Załanowska – sopran
ORGANISTA KONCERTUJĄCY
ORGANY to dla mnie król instrumentów
Będąc czynnym organistą, współpracuję ze śpiewakami, chórami i instrumentalistami dając koncerty i tworząc oprawę artystyczną uroczystości religijnych.
Zobacz też:
J.S.Bach – Aria z 2 suity orkiestrowej D-dur BWV 1068
arr. na sax i organy – Jarosław Kostka
Jarosław Kostka – organy, Jan Adamczewski – saksofon
Remo Giazotto / Tomaso Albinioni – adagio g-moll
arr. na sax i organy – Jarosław Kostka
Jarosław Kostka – organy, Jan Adamczewski – saksofon
J.S.Bach – Chorał „Jesu bleibet meine Freude” z kantaty BWV 147
arr. na sax i organy – Jarosław Kostka
Jarosław Kostka – organy, Jan Adamczewski – saksofon
Ennio Morricone – La Califa
Jarosław Kostka – organy, Jan Adamczewski – saksofon
Franz Schubert – Ave Maria
Jarosław Kostka – organy, Jan Adamczewski – saksofon
Agnus Dei Wolfgang Amadeus Mozart
Jarosław Kostka – organy, Jan Adamczewski – saksofon, Maria Załanowska – sopran
ORGANISTA LITURGICZNY
Ukończyłem Szkołę Muzyczną II st. w Poznaniu w klasie organów. Przez wiele lat pracowałem jako organista liturgiczny w wielu parafiach. Po 10-letniej przerwie wróciłem do tego instrumentu i od 2009 roku jestem organistą w Parafii św. Józefa w Kicinie k. Poznania, grając na wyremontowanych niedawno zabytkowych XIX-wiecznych organach. Jestem autorem opracowań muzycznych i akompaniatorem Chóru Kameralnego ARSIS istniejącego w tej parafii od 2010 roku. Wspomagam chór śpiewając w basach.
ORGANISTA LITURGICZNY
Ukończyłem Szkołę Muzyczną II st. w Poznaniu w klasie organów. Przez wiele lat pracowałem jako organista liturgiczny w wielu parafiach. Po 10-letniej przerwie wróciłem do tego instrumentu i od 2009 roku jestem organistą w Parafii św. Józefa w Kicinie k. Poznania, grając na wyremontowanych niedawno zabytkowych XIX-wiecznych organach. Jestem autorem opracowań muzycznych i akompaniatorem Chóru Kameralnego ARSIS istniejącego w tej parafii od 2010 roku. Wspomagam chór śpiewając w basach.
www.kicin.archpoznan.pl